Björn Borgs varumärke – mer känt än tennisstjärnan?
René Lacoste och Fred Perry var världsberömda tennisspelare för snart hundra år sedan. I dag är de superstora – som klädmärken. Frågan är när Björn Borg-kalsongerna blir mer kända än själva tennisspelaren. – Du kan nog få sådana svar från ungdomar i dag, att de tror att det är ”han som gör kalsonger”, säger Viktor Magnusson, adjunkt vid Linnéuniversitetet med varumärken som specialitet.
Dela artikeln
Taggar: borgs, varumärke, – mer
Läs vidare på Dagens NyheterRelaterade nyheter
- Supportrarna med ny kritik mot IFK Göteborgs ledning
- Bodde i Göteborg: Pekas ut som IS nye ledare
- Björn Borgs varumärke – mer känt än tennisstjärnan?
- Landsflyktig regissör till Göteborgs filmfestival
- Björn Borgs varumärke mer känt än tennisstjärnan? ”Han som gör kalsonger”